Tungt farväl

Har haft den bästa helgen på så länge med min bästa vän Magnus som kom hit på en 40-timmars visit. I morse åkte han hem och lämnade kvar ett enormt tomrum efter sig, visste att det skulle vara jobbigt att säga hej då men var inte beredd på att det skulle kännas såhär tungt. Det har varit så underbart att ha honom här och det har varit 2 härliga och intensiva dagar, i fredags åkte jag ut till flygplatsen och hämtade upp honom, ställde mig bland de andra chaufförerna och inspirerades av deras namnskyltar, så givetvis möttes även Magnus av en egen sådan! Vädret var på vår sida i fredags så vi begav oss sen till mitt hotell och hängde vid poolen med några välförtjänta öl. Tiden gick för fort men vi har ändå hunnit med en hel del, i går var vi i Mosta och besökte Mosta Dome som jag hört ska vara den tredje största katedralen i världen!! Den var såklart hur mäktig som helst. Jag blir alltid så fascinerad och imponerad i sådana historiska miljöer och får inte riktigt grepp om hur det faktiskt gått till när man byggt dem och alla detaljer, det övergår mitt förstånd! Sen strosade vi runt i Mosta och kollade i affärer, Magnus åt lite och vi bestämde oss för att det var dags att göra Valetta.

Inne i Valetta käkade jag en minst sagt märklig lunch som Magnus misstänkte var hundkäk, så det kanske kan säga sitt om den 🙂 Sen kom jag på att jag faktiskt ännu inte besökt hamnen i Valetta, så sagt och gjort, vi gick ner dit och satt där och pratade om livet med en rogivande vacker utsikt. Jag måste verkligen börja åka dit och vara där mer ofta, det är en av de finaste städer jag vart i. Även där strosade vi runt och kollade in affärsutbudet och insöp atmosfären från varierande uteserveringar! Kvällen och helgen avslutades givetvis med storslagen karaoke! Morgonen kickstartades med att jag vaknar och inser att Magnus väckarklocka inte ringt och han ska vara på flygplatsen inom 1 timme, jag väcker honom och han får panik haha vilken cirkus det vart, efter 2 minuter stod en taxi utanför och Magnus hoppade in och hann med sitt plan 🙂

Summeringen av denna helg är att jag är otroligt lyckligt lottad att ha denna man till bästa vän, finns få människor som känner mig så bra som honom och det finns få saker som går upp mot  att sitta och prata med honom. Sen är han hysteriskt rolig också och jag har verkligen aldrig haft tråkigt i hans sällskap sen vi lärde känna varandra för 17 år sedan. Vi lärde känna varandra under gemensamma tysklektioner i högstadiet där vi för det mesta blev förvisade ut i korridoren på grund av att vi satt och tonårfnissade.

Helger som inleds i solstol har oftast goda förutsättningar!

Fredagskväll i San Giljan

Grymt god middag på supermysig restaurang i San Giljan

Kulturella vid Mosta Dome

Valetta

Obligatoriskt vykortsbrejk

Helgen avslutades givetvis med storslagen karaoke!

Nu ska jag göra mig i ordning för att träffa upp min tyska vän Anja för att gå på ett event i San Giljan. Väldigt nyfiken på vad som väntar där, det jag vet är att det är tema ingefära på en trevlig bar, återkommer med rapport  från detta senare 🙂