Har besökt en del ställen idag

Hej, bloggar samma dag som sakerna skett idag. Nu är det kväll och jag ska strax se en film med gubben och försöka att inte somna:)

Vi har varit på resande fot större delen av dagen och jag är rätt trött nu,men det var absolut värt det – är skönt trött i både knopp och kropp. Tyvärr har jag ett skoskav sedan vi gick igår kväll, hade inte de bästa promenad skorna på mig då vi skulle ut och möta fam Portelli.

Idag började jag dagen med en smaskig frukost bestående av rökt tonfisk och te. Gubben köpte pastizies i en butik på vägen till bussen så vi var nöjda båda.

Vi tog bussen till Ghaxaq och travade på där, sedan gick vi vidare till Zejtun som jag blev väldigt positivt överraskad av. Vidare mot Valletta där även det tillfixade torget med fontänen i centrum imponerade, där blev det bussbyte till Marsaskala och där kände vi som förra ggr vi var där= att det är inget för oss. Från Marsaskala till Marsaxlokk blev nästa resa och i Marsaxlokk passade vi på att äta och att gå till stranden så jag äntligen kunde ta mig ett dopp.

Marknaden i Marsaxlokk passade vi också på att gå på och sedan tog vi bussen till Birzebbuga, handlade lite och sedan gick vi till stranden för att slappa. Det blev ganska snart molnigt och kallt och nu sitter vi här.

Jag ska skriva mer om ställena vi besökte men nu väntar filmen och gubben.

Ghaxaq

Zejtun

Valletta

Gabriella Perssons foto.

Marsaskala

Marsaxlokk

Gabriella Persson

Kvinna, mamma, hustru, matte och kollega. Här skriver jag om hur vår planering inför flytten till Malta går samt lite glimtar ifrån vardagslivet. Mitt vardagsliv delar jag med min man, våra tre barn, hund och katter.