Söndag morgon, fortfarande solbränd

Godmorgon

Sitter och dricker vatten med Spotify igång, tog med mig en liten högtalare och det är guld värt att starta dagen med lite favoritlåtar ifred. Får tyvärr lyssna på hur vinden tjuter här utanför också, ytterligare en blåsig dag verkar det som.

Även igår blåste det rejält och då vi gick ut på kvällen kändes det nästan som man kunnat flyga iväg då det kom en vindkaskad.

Igår var en extremt slödag och jag var helt slut, hade planer på att träffa en svensk tjej som bor här nere och som jag eg väldigt gärna vill träffa men jag orkade inte. Tanken på att sitta på bussar med min trötta och fortfarande rödbrända kropp kändes för jobbig. Så jag ställde in det och med facit i hand gjorde jag helt rätt, jag la mig i sängen och följde bröllopet istället. Bröllopet mellan Harry och Megan, engelske prinsen. Fast jag somnade till då och då och sedan somnade jag i soffan igen mot kvällen till. Tror jag sover dåligt pga min solbränna, i natt har jag varit vaken många gånger och känt av min kropp och minsta gruskorn eller skrynkla i sängen:(

Kristian Perssons foto.

Vi gick åtm utom på em och jag tog en glass och sedan gick vi ut på kvällen och åt väldigt gott. På restaurangen hade de till och med olika sorters te!

Gabriella Perssons foto.

Vi orkade inte äta upp allt utan fick med oss resten tillbaka så det blir en smaskig frukost idag. Jag älskar att äta kött till frukost, precis som Arve gör. Kristian brukar inte vara någon frukostmänniska men jag ska snällt vänta och äta tills han är uppe så vi kan dela på maten.

Tur vi hamnade på denna restaurangen vi skulle eg gå till ett ställe där de hade karaoke men där var knappast något folk, sedan gick vi till Kina restaurangen men där var fullt och så hamnade vi här istället.

Idag ska vi försöka ta oss till Kirkop där det är Irkotta fest

Det är Söndag och bussarna går mer sällan, dessutom är Kirkop ett litet ställe, men vi planerar att ta oss mot det hållet och sedan promenera sista biten. Tror vi åker till flygplatsen och går till Kirkop därifrån! Det är inte så hurtfriskt som det kanske låter att vi går mellan städer och byar, ofta är de sammanväxta och det är bara en gammal stadsgräns eller väg som skiljer dem åt.

Marsaxlokk har fiskmarknad idag men den har vi varit på ett antal ggr så vi prioriterar Kirkop idag, det är inga byar som ligger nära varandra. Marsaxlokk ligger vid kusten och Kirkop inåt landet så jag tänker inte gå mellan dem:)

Gabriella Persson

Kvinna, mamma, hustru, matte och kollega. Här skriver jag om hur vår planering inför flytten till Malta går samt lite glimtar ifrån vardagslivet. Mitt vardagsliv delar jag med min man, våra tre barn, hund och katter.